Powrót katechetów z pielgrzymki do Rzymu

1 października 2013 roku - szósty dzień pielgrzymki

Rano  o godzinie 7.00 śniadanie a potem wyjazd w dalszą drogę. W hotelu spotkaliśmy inną grupę z naszej diecezji z parafii Halinów wraz z księdzem Rafałem Szewczykiem. Jedziemy dziś do Brna po drodze zatrzymany się w Wiedniu na Mszę świętą oraz krótkie zwiedzanie stolicy Austrii. Jesteśmy już po jutrzni i godzinach. Była mała przerwa i shoping. Jedziemy dalej. Oglądamy film Jan XXIII papież pokoju. To kolejna postać, która ma się wpisać w pracę naszych katechetów. Podziwiamy także piękne alpejskie krajobrazy.
Po drodze śpiewy i  odmówiliśmy Koronkę do Bożego Miłosierdzia.
Godz. 16.10 jesteśmy w Wiedniu.
Godz. 17.00 mamy Mszę świętą razem z grupą archidiecezji gnieźnieńskiej w kościele polskim w Wiedniu. Nasza grupa katechetów przygotowała piękną oprawę Eucharystii.
Po Mszy świętej dwu godzinny spacer po starówce wiedeńskiej, zobaczyliśmy między innymi Katedrę św. Szczepana i z zewnątrz inne ciekawe miejsca.
Jedziemy do hotelu, będziemy bardzo późno, ale taki był plan.
Późna kolacja bo o godzinie 22.10 i naprawdę zasłużony wypoczynek.
Jutro droga do domu.

2 października 2013 roku - siódmy dzień pielgrzymki

Dziś pospaliśmy dłużej. O godz. 8.00 zjedliśmy śniadanie a po nim wyruszyliśmy w drogę do Domu. O godzinie 11.00 przekroczyliśmy granicę z Polską.  W drodze modliliśmy się jutrznią oraz godzinkami. Oglądamy też drugą część filmu o Janie XXIII. Zatrzymaliśmy się na postój w Cieszynie już po polskiej stronie. Rodzinna ziemia.
Godz. 11.30 ruszamy w dalszą drogę. Będziemy dziś na Jasnej górze. Tam podziękujemy Matce Bożej za naszą pielgrzymkę. Tym samym będziemy także u naszej Matki tak jak Polscy katecheci w ostatnią niedzielę.
Godz. 14.00 jesteśmy w Częstochowie. O godzinie 14.30 mamy Mszę świętą w kaplicy cudownego obrazu. Nasi katecheci przygotowali oprawę liturgiczną. W rozważaniu zatrzymaliśmy się nad kolejną zasadą Pedagogiczną Mistrza z Nazaretu. Miłować Boga i Miłować bliźniego. To słowa wybrzmiewające w Domu Matki.
Po Eucharystii zjedliśmy obiad pożegnalny. Od naszej grupy odłączyła się 3 osobowa grupka krakowska z siostrą Otylią Pierożek. Naszą dawną "metodystką". Bardzo jej dziękujemy za obecność z nami. My ruszyliśmy w dalszą drogę. Pomodliliśmy się nieszporami i rozpoczęliśmy śpiewy. Krótki postój a potem modlitwa różańcowa w intencjach pielgrzymów, za księdza Arcybiskupa i w intencji diecezji.
Po modlitwie podziękowaliśmy sobie na wzajem za wszelkie dobro jakie nas spotkało.
o godz. 20.00 dotarliśmy na Floriańską 3.
Jeszcze raz wszystkim bardzo dziękuję.