T.30: Wspólne łóżko i wspólne wartości (kl.3LO/4Tech)

1 wpis / 0 nowych
s.Margaret Langbeen
Obrazek użytkownika s.Margaret Langbeen
T.30: Wspólne łóżko i wspólne wartości (kl.3LO/4Tech)

Wykorzystam do tego tematu film pt. "Head over heels" z youtub-a: https://www.youtube.com/watch?v=ZrnH9Wkmtrc

Po modlitwie i krótkim wprowadzeniu w temat (Psalm 127, Jeżeli domu Pan nie buduje, jeśli miasta Pan nie strzeże... Co się dzieje, gdy pojawią się konflikty w rodzinie? - zobacz pierwsze slajdy ppt), wyświetlam wyżej wymieniony filmik.
Uczniowie w grupach odpowiadają na pytania (wydrukowane ze slajdów) i próbują interpretować film (grupy piszą na kartce, następnie przekazują odpowiedzi całej klasie). Film trwa 10 min. Należy przewidzieć około 15-20 min. na interpretację i omówienie filmu.
Pyt. 1 - Jak przedstawia się obraz domu męża i żony? Podaj interpretację tego obrazu. (dom jest obrazem/metaforą całego konfliktu, jaki istnieje między małżonkami)
Pyt. 2 - Przedstaw te sytuacje (momenty), które zdradzają konflikt istniejący między mężem a żoną. Co przeszkadza im we wzajemnej relacji? (brak dialogu, każdy chce po swojemu, nie ustępuje, itp.)
Pyt. 3 - Podaj przykłady, w jaki sposób małżonkowie próbują porozumieć się? Co można powiedzieć o relacji małżonków do siebie, o ich stosunkach wzajemnych? (zwrócić uwagę na momenty, które wskazują, że zależy im na siebie wzajemnie, że ich miłość nie zgasła całkowicie)
Pyt. 4 - Co sprawia, że małżonkowie w końcu się spotkają? Jaki jest skutek tego spotkania? Napisz morał do tej historii.

(Jeśli katecheta zna dobrze język angielski, może obejrzyć interpretację reżysera filmu, aby lepiej zrozumieć obraz i naprowadzić uczniów na właściwy trop w jego interpretacji. Tego jednak nie wyświetlam uczniom na lekcji. https://www.youtube.com/watch?v=7-_9_Mcroiw )

Nawiązując do tekstów Pisma Świętego (kolejne slajdy): Mt 7,24-27 oraz Ps 127,1-2 proszę uczniów, aby zastanowili się nad pytaniem: "Jak budować dom na skale? tj. Jakie wartości stanowią mocny fundament dla małżeństwa i rodziny?" (Uczniowie odpowiadają ustnie i/lub zapisują w zeszycie; jeśli brakuje czasu, zadaję jako pracę do domu).
Podsumowanie: tekst "Zapamiętaj", podr. s.195

ZałącznikWielkość
Plik Wspólne łóżko i wspólne wartości.pptx236.06 KB
Edytowane przez: s.Margaret Langbeen na 19.02.2016 - 17:44